Hieronder vind je korte stukjes over van alles dat ik leer en meemaak rondom ondernemen, marketing & zichtbaarheid.
Hoe ‘consistent’ ben jij als het gaat om het posten op social media?
Ik maar heel matig eerlijk gezegd…
Ik post wanneer ik iets te zeggen heb.
Soms is dat vaak en soms maar weinig of zelfs periodes helemaal niet.
Lange tijd zag ik dat als een tekortkoming.
Ik had het idee dat consistentie essentieel was voor het werken aan je zichtbaarheid.
Zoveel business-coaches hameren daar immers op..
Maar inmiddels kijk ik daar echt anders tegenaan.
Het lukt me inderdaad lang niet altijd om consequent in een strak schema te posten.
Het leven komt er tussendoor, er zijn andere belangrijke dingen die mijn aandacht vragen.
Wat me gelukkig wel is gelukt in de afgelopen (20+) jaren van mijn ondernemerschap, is toch steeds weer terug te komen.
De draad weer op te pakken. De connectie weer op te zoeken. En te delen wat ik te delen heb. Zoveel als ik maar kan.
Steeds weer opnieuw op te dagen, is waar ik ‘consistent’ in ben.
En ja, dat blijkt écht genoeg om een goedgevulde coach-praktijk te draaien. Wat een opluchting is dat!
Hoe is dat voor jou? Hoe kijk jij tegen ‘consistentie’ aan?
Hartelijke groet,
‘Wat als je werken aan je marketing nou eens beschouwt als een vorm van ‘service’?’
Deze vraag heeft het werken aan mijn marketing op een fundamentele manier verandert en een flink stuk makkelijker ook gemaakt.
Voorheen voelde marketing toch vooral als een ‘klus’. Iets dat nu eenmaal moest, wilde ik meer mensen bereiken. Marketing voelde als iets dat losstond van mijn ‘echte werk’.
Vanaf het moment echter dat ik mijn marketing meer en meer als een vorm van ‘service’ ben gaan zien, werd het allemaal een stuk fijner om te doen. En simpeler ook!
Nu deel ik gewoon wat ik te delen heb. Want dat is wat ik oprecht graag doe. Vervolgens ben ik hartstikke blij als dat wat ik deel voor tenminste 1 iemand behulpzaam is. En extra blij natuurlijk als dat voor meer mensen geldt, maar dat is geen must en niet iets waar ik heel bewust op uit ben.
‘Klinkt heel mooi Jacqueline, maar je zult toch ook geld moeten verdienen!’, denk je nu misschien.
En dat klopt helemaal natuurlijk!
Dus, om te voorkomen dat mensen niet zien dat ik ook nog een business heb, schuif ik tussen al mijn ‘behulpzame posts’ af en toe ook een concreet aanbod met meer support naar voren.
En alhoewel verreweg de meeste mensen die ik bereik met mijn posts nooit ‘klant’ bij me zullen worden, een paar worden dat wel. En dat is meer dan genoeg om mijn praktijk prettig draaiende te houden.
Dus ja, ‘je marketing zien als service’, dat is nu al een mooi tijdje mijn strategie. Eentje die werkt! En me ook nog eens een hoop werkplezier oplevert..
Hoe is dat voor jou?
Hartelijke groet,
Luister hier voor meer over ‘service-marketing’..
‘Hollen of stilstaan..’, zo ziet mijn ondernemerschap er in de praktijk uit.
Nieuwe cliënten komen meestal ‘allemaal tegelijk’ of ‘even helemaal niet’.
En voor mijn eigen ideeën en projecten geldt eigenlijk precies hetzelfde.
Soms bruis ik van de energie en zit ik boordevol inspiratie, maar soms ook weer even helemaal niet.
De kunst is erop te vertrouwen dat het allemaal wel weer komt. Te weten dat de stille tijden ook ergens goed voor zijn. En er misschien zelfs ook gewoon maar even van te genieten. Waarom niet?!
Haha, jammer genoeg is dit niet iets dat ik zomaar uit mijn mouw schud. Maar goed, oefening baart kunst en daar ben ik nu dus maar weer even druk mee bezig!
Hoe is dat voor jou lieve lezer?
Hartelijke groet,