Van alles over ondernemen, marketing & zichtbaarheid..

Hieronder vind je korte stukjes over van alles dat ik leer en meemaak rondom ondernemen, marketing & zichtbaarheid.

 

 

 

 

‘Wat heb ik deze week voor les(sen) geleerd?’

Deze rustige vrijdagmiddag nodigde me uit daar even bij stil te staan. Gewoon even zitten met een kopje koffie, pen en papier en dan dus deze vraag..

Welaan, ik leerde weer van alles, maar voor hier en nu pik ik er graag deze les uit..

👉 Het leek een drukke week te worden, een beetje té druk wel misschien. Relatief veel verschillende afspraken, en helemaal niet handig gepland. Ik kreeg er een druk, beetje gestrest gevoel bij en zag op tegen deze week..

👉 Maar ja, zoals het zo vaak gaat, liep alles toch helemaal anders dan voorzien.

👉 De drukke week werd een rustige week. Met precies genoeg afspraken en genoeg tijd voor de andere dingen die ik ook graag wilde doen.

👉 Want ja, zoals het zo vaak gaat, een afspraak ging last minute niet door omdat een cliënt niet lekker was, een ander zei af omdat er geen oppas was, et cetera.

En zo viel alles prettig op zijn plek. Kon ik rustig ademen en alles doen wat nodig was.

En leerde ik (opnieuw!) dat je zorgen maken vooraf, meestal nergens nodig voor is. ☺️

En natuurlijk ook dat goed plannen toch ook wel handig is! 😅🤣

🤔 Welke les(sen) leerde JIJ deze week?

PS. Binnenkort geef ik een webinar over hoe je je rustiger en sterker kunt voelen in je werk en in je leven. Je bent van harte uitgenodigd mee te doen! Lees hier meer

 

BE YOU!

“Wees vooral jezelf!”, is een advies dat je vaak hoort als het gaat om communicatie en marketing.

Een prima advies natuurlijk, want ja, pas als we ‘onszelf’ zijn, kan er echte openheid en verbinding ontstaan.

Daarmee wordt spreken in het openbaar en het werken aan onze marketing en zichtbaarheid een stuk makkelijker en fijner. (En een stuk effectiever ook!)

Maar tegelijkertijd is het (voor de meesten van ons) nog helemaal zo makkelijk niet ‘jezelf te zijn’. Zeker niet in ‘zakelijke sferen’. Maar al te snel veranderen we dan in een starre en ‘onvolledige’ versie van onszelf.

Verwachtingen van anderen, conditionering vanuit onze jeugd, plus allerlei onzekerheden maken het vaak moeilijk om ‘jezelf te zijn’..

Dit thema houdt mij al vele jaren bezig.

En een paar jaar geleden ontdekte ik het ‘Human Design’-systeem en kort daarna ook de aanverwante ‘Gene Keys’ en beide systemen bleken hierin mega-behulpzaam te zijn.

Human Design geeft ons als het ware een ‘blauwdruk’ van hoe we energetisch in elkaar steken en dus ook het beste functioneren. Het schrijft overigens niets voor, maar daagt ons uit te experimenteren met hoe we door het leven bewegen.

De Gene Keys bieden daar verdere verdieping in. Zij helpen ons onze verborgen kwaliteiten te zien en meer en meer te belichamen.

Ik vind het fantastisch deze waardevolle kennis nu ook te kunnen delen. Niets mooiers dan te zien hoe mensen opbloeien als ze zich werkelijk gezien en begrepen voelen in hun eigen(wijs)heid.

Wellicht ben je nieuwsgierig naar hoe je Human Design en de Gene Keys zou kunnen gebruiken om dat wat jij te delen hebt over het voetlicht te brengen?

Laat het me gerust weten, ik hoor graag van je.. 😊

 

Hoe houd jij jouw business gaande en fris?

Vandaag heb ik een hele dag vrijgemaakt om eens goed naar mijn business te kijken. Mijn persoonlijke #HEIDAG zeg maar. 😊
Wat gaat er goed? Wat gaat er minder? Waar wil ik heen? En HOE dan? 🧐
Ik werk (in basis) in mijn uppie en om ervoor te zorgen dat ik niet alleen maar in 1 richting denk, zet ik regelmatig een ander ‘hoedje’ op.
Zo ben ik afwisselend ‘CEO’, ‘ideeën-vrouw’, ‘coach’, ‘marketeer’, ‘cliënt’, ‘assistent’, ‘huispsycholoog’ en zelfs even ‘boekhouder’. 🎩⛑👑🧢👒🎓
Zo belichten ‘we’ alles dat speelt van verschillende kanten, hebben we levendige discussies en komen er vast ook weer kleine en grote inzichten uit. 😊
Doe jij dat ook wel eens, zo’n HEIDAG met jezelf?

 

Hoe ‘consistent’ ben jij als het gaat om het posten op social media?

Ik maar heel matig eerlijk gezegd…

Ik post wanneer ik iets te zeggen heb.
Soms is dat vaak en soms maar weinig of zelfs periodes helemaal niet.

Lange tijd zag ik dat als een tekortkoming.
Ik had het idee dat consistentie essentieel was voor het werken aan je zichtbaarheid.

Zoveel business-coaches hameren daar immers op..

Maar inmiddels kijk ik daar echt anders tegenaan.

Het lukt me inderdaad lang niet altijd om consequent in een strak schema te posten.
Het leven komt er tussendoor, er zijn andere belangrijke dingen die mijn aandacht vragen.

Wat me gelukkig wel is gelukt in de afgelopen (20+) jaren van mijn ondernemerschap, is toch steeds weer terug te komen.

De draad weer op te pakken. De connectie weer op te zoeken. En te delen wat ik te delen heb. Zoveel als ik maar kan.

Steeds weer opnieuw terug te komen, is waar ik ‘consistent’ in ben.

En ja, dat blijkt écht genoeg om een goedgevulde coach-praktijk te draaien. Wat een opluchting is dat!

Hoe is dat voor jou? Hoe kijk jij tegen ‘consistentie’ aan?

Hartelijke groet,

 

‘Wat als je werken aan je marketing nou eens beschouwt als een vorm van ‘service’?’

Deze vraag heeft het werken aan mijn marketing op een fundamentele manier verandert en een flink stuk makkelijker ook gemaakt.

Voorheen voelde marketing toch vooral als een ‘klus’. Iets dat nu eenmaal moest, wilde ik meer mensen bereiken. Marketing voelde als iets dat losstond van mijn ‘echte werk’.

Vanaf het moment echter dat ik mijn marketing meer en meer als een vorm van ‘service’ ben gaan zien, werd het allemaal een stuk fijner om te doen. En simpeler ook!

Nu deel ik gewoon wat ik te delen heb. Want dat is wat ik oprecht graag doe. Vervolgens ben ik hartstikke blij als dat wat ik deel voor tenminste 1 iemand behulpzaam is. En extra blij natuurlijk als dat voor meer mensen geldt, maar dat is geen must en niet iets waar ik heel bewust op uit ben.

‘Klinkt heel mooi Jacqueline, maar je zult toch ook geld moeten verdienen!’, denk je nu misschien.

En dat klopt helemaal natuurlijk!

Dus, om te voorkomen dat mensen niet zien dat ik ook nog een business heb, schuif ik tussen al mijn ‘behulpzame posts’ af en toe ook een concreet aanbod met meer support naar voren.

En alhoewel verreweg de meeste mensen die ik bereik met mijn posts nooit ‘klant’ bij me zullen worden, een paar worden dat wel. En dat is meer dan genoeg om mijn praktijk prettig draaiende te houden.

Dus ja, ‘je marketing zien als service’, dat is nu al een mooi tijdje mijn strategie. Eentje die werkt! En me ook nog eens een hoop werkplezier oplevert..

Hoe is dat voor jou?

Hartelijke groet,

 

 

Luister hier voor meer over ‘service-marketing’..

 

‘Hollen of stilstaan..’, zo ziet mijn ondernemerschap er in de praktijk uit.

Nieuwe cliënten komen meestal ‘allemaal tegelijk’ of ‘even helemaal niet’.

En voor mijn eigen ideeën en projecten geldt eigenlijk precies hetzelfde.

Soms bruis ik van de energie en zit ik boordevol inspiratie, maar soms ook weer even helemaal niet.

De kunst is erop te vertrouwen dat het allemaal wel weer komt. Te weten dat de stille tijden ook ergens goed voor zijn. En er misschien zelfs ook gewoon maar even van te genieten. Waarom niet?!

Haha, jammer genoeg is dit niet iets dat ik zomaar uit mijn mouw schud. Maar goed, oefening baart kunst en daar ben ik nu dus maar weer even druk mee bezig!

Hoe is dat voor jou lieve lezer?

Hartelijke groet,

 

 

 

 

Scroll naar boven