Over de kracht van verhalen in marketing..

Toen ik -nu alweer 15 jaar geleden- voor mezelf begon, had ik geen idee waar ik me in begaf.

Ik was vooral razend enthousiast over alles wat ik geleerd had over stress en balans en ik wilde mijn nieuwe kennis met zoveel mogelijk mensen delen.

Naïef als ik was, dacht ik dat mijn lespraktijk alexandertechniek zich vanzelf wel zou vullen. Maar dat viel bitter tegen. Jazeker ik had een paar cliënten en die waar erg blij met wat ik hen leerde, maar toch was het erg moeilijk om genoeg nieuwe klanten aan te trekken. Daar was meer voor nodig. Maar wat precies?

In eerste instantie schoorvoetend, ben ik me maar eens in marketing en in sales gaan verdiepen. Ik leerde heel veel nuttigs, maar er was ook veel waar ik me niet goed bij voelde. En ik realiseerde me dat ik op zoek moest naar mijn eigen manier van klanten aantrekken.

Toen ontdekte ik de kracht van verhalen als een mooie en integere manier om te laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat je te bieden hebt. En geef ik geen presentatie of workshop meer zonder verhalen erin. Dat werkt ongelooflijk goed. Verhalen zijn magisch!

Iemand die mij daarin geïnspireerd heeft, is Christine Algera van Crachtig Verhaal. Christine helpt ondernemers bij het formuleren en inzetten van hun bedrijfsverhaal en heeft daar veel interessants over te vertellen..

[fve]http://youtu.be/rxlXjgoGUd0[/fve]

‘Maar hoe vertel je je verhaal nou zonder stress?!’ Klik hier om het interview van Christine met mij te lezen..

Zin in meer tips en inspiratie?

Vraag dan rechtsboven het gratis e-boek spreken zonder stress aan en ontdek hoe je van je presentaties en workshops een ontspannen succes kunt maken..

Scroll naar top